Soubor Musica Florea vznikl roku 1992 jako jeden z prvních výrazných počinů na poli stylově poučené interpretace hudby v České Republice. Založil ho violoncellista a dirigent Marek Štryncl. Hra na originální nástroje nebo jejich kopie podložená studiem dobových pramenů a estetiky a kreativní oživování zapomenutých interpretačních stylů i prostředků tvoří nezbytný základ činnosti souboru a jsou zároveň zárukou jeho renomé.
Repertoár souboru zahrnuje instrumentální komorní hudbu, světské i duchovní vokálně-instrumentální skladby, orchestrální koncerty i monumentální skladby symfonické, operní a oratorní od počátků baroka po 20. století.
Soubor hostuje na významných světových festivalech a spolupracuje s význačnými sólisty i ansámbly (např. Magdaléna Kožená, Phillipe Jaroussky, Nancy Argenta, Veronique Gens, Paul Badura – Skoda, Susanne Rydén, Orlando Consort, Les Pages et les Chantres du Centre de Musique Baroque de Versailles, Le Poeme Harmonique, Boni Pueri). Obdržel řadu prestižních ocenění (např. nejvyšší ohodnocení francouzského časopisu Diapason za nahrávku díla J. D. Zelenky Missa Sanctissimae Trinitatis, Studio Matouš 1994; „Zlatá Harmonie 1997“ za nejlepší domácí nahrávku roku – Bachovy árie s M. Koženou, Polygram 1997; Cannes Classical Award – MIDEM 2003 za nahrávku korunovační opery Sub olea pacis et palma virtutis J. D. Zelenky, Supraphon 2001). V roce 2009 obdržel soubor diplom za nejlepší interpretaci děl J. S. Bacha na festivalu v chorvatském Varaždinu .
Od roku 2002 pořádá Musica Florea vlastní koncertní řady s důrazem na prezentaci nově objevených děl i skladeb, které si zasluhují návrat k interpretační původnosti.
Collegium Floreum je pěvecký sbor složený z profesionálních zpěváků, sbormistrů, učitelů, hlasových poradců a studentů zpěvu, které spojuje hluboký zájem o historicky poučenou hudební interpretaci. Vybraní členové pocházejí z několika krajů České republiky (Praha, Liberec, Plzeň, Brno…) a jejich nutnou dispozicí je hlasová flexibilita, která dokáže zpřítomnit nejenom dobovou techniku zpěvu, ale též především živý a přesto původní výraz hudebních skladeb. Sbor se se svým zakladatelem dirigentem a sbormistrem Markem Štrynclem zaměřuje zejména na premiérové uvádění děl 17. až 19. století (Pražské jaro 2013 – znovuobjevená duchovní tvorba J.V.Tomáška, neznámá díla A. Rejchy či J. Zacha apod.) Sbor se nevyhýbá hudbě 20. století či rozmanitým alternativním projektům.